نام و نام خانوادگی: خانم دکتر انسیه علی بگلی
سمت : سرپرست اداره نظارت بر مطب ها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی
پست الکترونیک:
تلفن تماس: 36620718- ۰۳۱
شماره داخلی: 206-36619662-031
شرح وظایف:
نظارت بر کلیه فعالیت های نظارت بر مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی هماهنگی و تعامل با سازمان ها و ادارات درون بخشی و برون بخشی به شرح ذیل:
1- سازماندهی و انجام ارزیابی حضوری (از پیش اعلام شده و یا سرزده، برحسب نیاز) و غیرحضوری مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی حوزه دانشگاه متبوع به وسیله ارزیابان مورد تائید این معاونت. استفاده از ابزارهای نظارتی ابلاغی (چک لیستها، نرم افزارها و غیره) و سامانه های مرتبط با فرآیندها، مطابق با دستورالعملها و بخشنامههای ابلاغی، به منظور کسب اطمینان از رعایت قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری مرتبط با آزمایشگاه پزشکی
2- نظارت جهت کسب اطمینان از به کارگیری کارکنان و نیروهای انسانی واجد صلاحیت علمی و حرفه ای (دانشآموخته رشته مرتبط دارای دانش و مهارت کافی) در مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
3- نظارت بر استقرار اصول و الزامات امنیت زیستی و ایمنی زیستی و کسب اطمینان از رعایت آن ها در کلیه مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی تحت پوشش با تاکید بر مدیریت ریسک
4- تدوین گزارش استاندارد (حاوی کلیه موارد عدم انطباق همراه با تعيين مهلت برای انجام اقدامات مقتضی جهت برطرف کردن آن ها) و ابلاغ رسمی آن با امضای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی / دانشکده پزشکی به مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
5- برخورد قانونی با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی متخلف، در چهارچوب شرح وظایف و اختیارات و ارجاع یا اعلام موارد نقض قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری به مراجع ذیصلاح و پیگیری گزارشها تا حصول نتیجه و اطلاع رسانی آراء صادر شده به ذینفعان
6- ارائه بازخورد، پیشنهاد و مشورت به مؤ سسات پزشکی در خصوص سیاستها، راهبردها، برنامههای عملیاتی و سایر موارد از طریق مشارکت در کمیته های فنی، کارگروهها یا ارسال پاسخ استعلامها
7- تدوین و اجرای برنامههای عملیاتی نظارتی مرتبط با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
8- کسب اطمینان از آمادگی مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی تحت پوشش برای شرایط بحران، فوریت و بلایا با تاکید بر استانداردها و الزامات از جمله حوزه پدافند غیرعامل
1- انجام ارزیابیهای حضوری و غیر حضوری اولیه و دورهای از مؤ سسات پزشکی متقاضی صدور و یا تمدید پروانههای قانونی و ارائه گزارش رسمی به کمیسون قانونی ماده 20
2- تعامل با اداره صدور پروانه های دانشگاه در خصوص ارسال و بررسی درخواست بهره برداری مؤ سسات پزشکی به عنوان یک موسسه پزشکی مستقل
3- تکمیل اطلاعات مربوط به مؤ سسات پزشکی در سامانه صدور پروانههای قانونی
4- انجام امور کارشناسی مربوط به تخلفات مؤ سسات پزشکی پزشکی که منجر به اعمال قانون از طریق تعلیق یا لغو صلاحیت یا پروانههای قانونی میشود.
آموزش
1- برنامه ریزی برای آموزش حین خدمت کارکنان با توجه نیاز سنجی و جمع بندی نتايج برنامه های نظارتی در مؤ سسات پزشکی
2- تعامل و همکاری با معاونت آموزش، انجمنهای علمی و سازمان نظام پزشکی و مراکز و موسسات مجاز برای ارائه آموزشهای مورد نیاز برای ارتقای دانش و مهارت کارکنان مؤ سسات پزشکی با عنایت ویژه به فناوری های نوین
3- برنامه ريزی و فراهم کردن امکانات جهت آموزش اولیه و مستمر ارزیابان و کارشناسان فنی که در امور نظارتی به ویژه ارزیابی حضوری از عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند.
ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و استعلام ها:
1- تدوین و اجرای فرآیند بی طرفانه تحقیق و رسیدگی به شکایات مربوط به عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات
2- ارائه نظر کارشناسی رسمی به منظور صدور احکام و اتخاذ تصمیم در ارتباط با شکایات و تخلفات مرتبط با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
3- ارجاع موارد خارج از حوزه وظایف و اختیارات، به دستگاه ذیصلاح
4- بازنگری سالانه در فرآیندهای رسیدگی به شکایات
سایر وظایف:
- ارتباط علمی و فرهنگی با انجمن های علمی، دانشکده ها و گروههای آموزشی جهت ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و توانبخشی ارائه شده به بیماران و در راستای انطباق آئین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ها با آخرین یافته های علمی و استانداردهای بهداشتی درمانی و توانبخشی
- نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در شهرستانها و پیگیری رفع مشکلات آنها
- صدور گواهی فعالیت پزشکان و پیراپزشکان جهت ارائه به سازمانهای مختلف
- هماهنگی با واحدهای درون بخشی برای پیشبرد برنامه های مرتبط و ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای درمانی و توانبخشی در زمینه اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرایندها
- همکاری و هماهنگی با ادارات و سازمانهای مختلف در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در مطبها، دفاتر کار و مؤسسات درمانی
- ابلاغ آئین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های وزراتی به واحدهای تحت پوشش
- نظارت بر مراکز غیر مجاز در راستای جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت یا فاقد مجوز قانونی در حیطه درمان
- ارزیابی عملکرد بخش های واگذار شده و نظارت بر رعایت قوانین در آنها
- ارزیابی و نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤسسات درمانی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین
- پاسخگویی به مکاتبات اداری
- اجرای بخشنامهها و آیین نامههای واصله (وزارت متبوع، مدیریت منابع انسانی، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری و...)