نام و نام خانوادگی: خانم دکتر راحله صادق (متخصص پزشک اجتماعی)
سمت : سرپرست اداره نظارت بر مطب ها ، دفاتر و موسسات درمانی و واحد رسیدگی به شکایات و کمیته فنی
پست الکترونیک:
تلفن تماس: 36620718- ۰۳۱
شماره داخلی: 281
شرح وظایف:
نظارت بر کلیه فعالیت های نظارت بر مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی هماهنگی و تعامل با سازمان ها و ادارات درون بخشی و برون بخشی به شرح ذیل:
1 - سازماندهی و انجام ارزیابی حضوری (از پیش اعلام شده و یا سرزده، برحسب نیاز) و غیرحضوری مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی حوزه دانشگاه متبوع به وسیله ارزیابان مورد تائید این معاونت. استفاده از ابزارهای نظارتی ابلاغی (چک لیستها، نرم افزارها و غیره) و سامانه های مرتبط با فرآیندها، مطابق با دستورالعملها و بخشنامههای ابلاغی، به منظور کسب اطمینان از رعایت قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری مرتبط با آزمایشگاه پزشکی
2- نظارت جهت کسب اطمینان از به کارگیری کارکنان و نیروهای انسانی واجد صلاحیت علمی و حرفه ای (دانشآموخته رشته مرتبط دارای دانش و مهارت کافی) در مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
3- نظارت بر استقرار اصول و الزامات امنیت زیستی و ایمنی زیستی و کسب اطمینان از رعایت آن ها در کلیه مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی تحت پوشش با تاکید بر مدیریت ریسک
4- تدوین گزارش استاندارد (حاوی کلیه موارد عدم انطباق همراه با تعيين مهلت برای انجام اقدامات مقتضی جهت برطرف کردن آن ها) و ابلاغ رسمی آن با امضای معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی / دانشکده پزشکی به مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
5- برخورد قانونی با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی متخلف، در چهارچوب شرح وظایف و اختیارات و ارجاع یا اعلام موارد نقض قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری به مراجع ذیصلاح و پیگیری گزارشها تا حصول نتیجه و اطلاع رسانی آراء صادر شده به ذینفعان
6- ارائه بازخورد، پیشنهاد و مشورت به مؤ سسات پزشکی در خصوص سیاستها، راهبردها، برنامههای عملیاتی و سایر موارد از طریق مشارکت در کمیته های فنی، کارگروهها یا ارسال پاسخ استعلامها
7- تدوین و اجرای برنامههای عملیاتی نظارتی مرتبط با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
8- کسب اطمینان از آمادگی مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی تحت پوشش برای شرایط بحران، فوریت و بلایا با تاکید بر استانداردها و الزامات از جمله حوزه پدافند غیرعامل
دیگر شرح وظایف :
1- انجام ارزیابیهای حضوری و غیر حضوری اولیه و دورهای از مؤ سسات پزشکی متقاضی صدور و یا تمدید پروانههای قانونی و ارائه گزارش رسمی به کمیسون قانونی ماده 20
2- تعامل با اداره صدور پروانه های دانشگاه در خصوص ارسال و بررسی درخواست بهره برداری مؤ سسات پزشکی به عنوان یک موسسه پزشکی مستقل
3- تکمیل اطلاعات مربوط به مؤ سسات پزشکی در سامانه صدور پروانههای قانونی
4- انجام امور کارشناسی مربوط به تخلفات مؤ سسات پزشکی پزشکی که منجر به اعمال قانون از طریق تعلیق یا لغو صلاحیت یا پروانههای قانونی میشود.
آموزش:
1- برنامه ریزی برای آموزش حین خدمت کارکنان با توجه نیاز سنجی و جمع بندی نتايج برنامه های نظارتی در مؤ سسات پزشکی
2- تعامل و همکاری با معاونت آموزش، انجمنهای علمی و سازمان نظام پزشکی و مراکز و موسسات مجاز برای ارائه آموزشهای مورد نیاز برای ارتقای دانش و مهارت کارکنان مؤ سسات پزشکی با عنایت ویژه به فناوری های نوین
3- برنامه ريزی و فراهم کردن امکانات جهت آموزش اولیه و مستمر ارزیابان و کارشناسان فنی که در امور نظارتی به ویژه ارزیابی حضوری از عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند.
ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و استعلام ها:
1- تدوین و اجرای فرآیند بی طرفانه تحقیق و رسیدگی به شکایات مربوط به عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات
2- ارائه نظر کارشناسی رسمی به منظور صدور احکام و اتخاذ تصمیم در ارتباط با شکایات و تخلفات مرتبط با مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
3- ارجاع موارد خارج از حوزه وظایف و اختیارات، به دستگاه ذیصلاح
4- بازنگری سالانه در فرآیندهای رسیدگی به شکایات
سایر وظایف:
ارتباط علمی و فرهنگی با انجمن های علمی، دانشکده ها و گروههای آموزشی جهت ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و توانبخشی ارائه شده به بیماران و در راستای انطباق آئین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ها با آخرین یافته های علمی و استانداردهای بهداشتی درمانی و توانبخشی
نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در شهرستانها و پیگیری رفع مشکلات آنها
صدور گواهی فعالیت پزشکان و پیراپزشکان جهت ارائه به سازمانهای مختلف
هماهنگی با واحدهای درون بخشی برای پیشبرد برنامه های مرتبط و ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای درمانی و توانبخشی در زمینه اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرایندها
همکاری و هماهنگی با ادارات و سازمانهای مختلف در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در مطبها، دفاتر کار و مؤسسات درمانی
ابلاغ آئین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های وزراتی به واحدهای تحت پوشش
نظارت بر مراکز غیر مجاز در راستای جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت یا فاقد مجوز قانونی در حیطه درمان
ارزیابی عملکرد بخش های واگذار شده و نظارت بر رعایت قوانین در آنها
ارزیابی و نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد مطبها، دفاتر کار و مؤسسات درمانی در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعین
پاسخگویی به مکاتبات اداری
اجرای بخشنامهها و آیین نامههای واصله (وزارت متبوع، مدیریت منابع انسانی، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری و...)
معرفی کارشناسان اداره نظارت بر مطبها، دفاتر کار و مؤ سسات پزشکی
نام و نام خانوادگی :فرشته عوض پور
تحصیلات: کارشناس پرستاری
سابقه کاری: 23 سال
سمت:کارشناس نظارت بر درمان (درمانگاه های عمومی)
تلفن داخلی :244
نظارت بر کلیه فعالیت های درمانگاه های عمومی به شرح ذیل:
سازماندهی و انجام ارزیابی (از پیش اعلام شده و یا سرزده، برحسب نیاز) درمانگاه های عمومی حوزه دانشگاه بر اساس چک لیست
تدوین فیدبک استاندارد (حاوی کلیه موارد عدم انطباق همراه با تعيين مهلت برای انجام اقدامات مقتضی جهت برطرف کردن آن ها) و ابلاغ رسمی آن با امضای مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی
اجرای برنامههای عملیاتی نظارتی مرتبط با درمانگاه های عمومی
انجام بازدید حضوری از درمانگاه های عمومی متقاضی صدور و یا تمدید پروانههای قانونی
برنامه ریزی برای آموزش حین خدمت کارکنان با توجه به جمع بندی نتايج برنامه های نظارتی در درمانگاه های عمومی
رسیدگی به شکایات مربوط به عملکرد درمانگاه های عمومی و ارجاع موارد خارج از حوزه وظایف و اختیارات به دستگاه ذیصلاح
نظارت بر عملکرد واحدهای تابعه در شهرستانها و پیگیری رفع مشکلات آنها
پاسخگویی به مکاتبات اداری
اجرای بخشنامهها و آیین نامههای واصله
نام و نام خانوادگی :مرضیه اکبری
تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
سابقه کاری: 21 سال
سمت: کارشناس نظارت بر درمان(پزشکان عمومی)
تلفن داخلی :211
شرح وظایف:
-بازدید از مطب پزشکان عمومی
-بازدید از تزریقات و پانسمان مطب های پزشکان عمومی
-پاسخگویی به شکایات سامانه 190
-پاسخگویی به مکاتبات نظام پزشکی و مکاتبات اداره بازرسی دانشگاه
-صدور گواهی فعالیت پزشکان عمومی برای سازمان های مختلف
-پاسخگویی به استعلامات سامانه صدور پروانه ها برای مسئولین فنی مراکز درمان اختلالات مصرف مواد
-آموزش کارشناسان نظارت بر درمان شهرستان ها
نام و نام خانوادگی :نجمه خدری
تحصیلات: کارشناس پرستاری
سابقه کاری 14 سال
سمت: کارشناس نظارت بردرمان(دفاتر کار و موسسات درمانی)
تلفن داخلی :267
شرح وظایف:
نظارت بر عملکرد دفاتر کار و مؤسسات درمانی شامل(فیزیوتراپی، تغذیه، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بیناسنجی، موسسه ساخت و فروش عینک، توانبخشی، طب کار،مرکز مراقبت های بالینی در منزل، طب پیشگیری، کایروپراکتیک)
برنامهریزی و بهبود مستمر
رسیدگی به شکایات
هماهنگی و همکاری بین سازمانی
نام و نام خانوادگی :مرجان ناصری
کارشناس پرستاری
تحصیلات: سابقه کاری: 17 سال
سمت: کارشناس نظارت بر درمان (درمانگاه های تخصصی)
تلفن داخلی :211
شرح وظایف:
نظارت بر نحوه ی فعالیت و کلیه فرآیندهای مرتبط با درمانگاه های تخصصی شامل(مغزو اعصاب، درد، داخلی ، قلب، ایمونولوژی، چشم، پوست ، اختلال خواب، ورزشی، شیمی درمانی)
طب پیشگیری
نام و نام خانوادگی :سمیه طحانی
تحصیلات:کارشناس ارشد مدیریت (پزشکان متخصص)
سابقه کاری: 14 سال
سمت : کارشناس نظارت بر درمان (پزشکان متخصص، فوق تخصص و هیات علمی)
تلفن داخلی 244
شرح وظایف:
-نظارت و ارزیابی موثر و مستمر بر عملکرد بر مطب های پزشکان متخصص ، فوق تخصص و هیات علمی در راستای ارتقاء کیفیت خدماتدرمانی به مراجعین
-رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه 190 از مطب های متخصصین و فوق تخصص و...
-صدور گواهی ، عدم کار انتفاعی متخصصین و ارسال به معاونت آموزشی
تدوین و اجرای برنامه عملیاتی نظارت مرتبط با مطبهای پزشکان متخصص
-پاسخگویی به مکاتبات اداری در حیطه پزشکان متخصص
نام و نام خانوادگی :زهرا جانقربان
تحصیلات: کارشناس پرستاری
سابقه کاری: 23 سال
سمت: کارشناس نظارت بر درمان
تلفن داخلی 248
شرح وظایف:
بازنگری چک لیست های درمانگاههای عمومی و درمانگاه تخصصی داخلی
تنظیم گواهی های فعالیت ها
جمع بندی آمارهای مرتبط با واحد
رابط آموزش
سایت واحد نظارت بر درمان