رفتن به محتوای اصلی
x

شرح وظایف اعتباربخشی

 نام و نام خانوادگی : خانم اعظم چراغی (کارشناش ارشد پرستاری)

 سمت: مسوول اداره  اعتباربخشی

 تلفن: داخلی 273

 ایمیل:

 شرح وظایف:

 

 

 

 

 

 

  1. نظارت بر اجرای فرایند اعتباربخشی بیمارستان ها
  2. مدیریت و نظارت بر آموزش اعتباربخشی ملی ایران
  3. نظارت بر اعزام ارزیابان کشوری
  4. مدیریت سامانه ملی اعتباربخشی
  5. انجام ارزیابی جامع/ادواری اعتباربخشی کشوری و استانی
  6. تدوین برنامه عملیاتی سالیانه واحد
  7. مدیریت شورای اعتباربخشی
  8. پایش و گزارش عملکرد فصلی و دوره ای واحد اعتباربخشی به مدیران بالادستی
  9. نظارت بر عملکرد کارشناسان واحد
  10. نظارت بر مکاتبات اداری         
  11. آموزش استانداردهای اعتباربخشی ملی به مراکز

 

 نام و نام خانوادگی : خانم زهرا جانقربان

 سمت:کارشناس مسوول محوریت مراقبت های بالینی،ایمنی و کنترل عفونت واحد اعتبار

تلفن: داخلی 274

ایمیل:

شرح وظایف:

  1. انجام بازدیدهای ادواری و جامع اعتباربخشی استانی و کشوری
  2. بازدید بیمارستان های استان در خصوص استقرار استانداردهای اعتباربخشی
  3. آموزش استانداردهای اعتباربخشی ملی به مراکز
  4. پیگیری و رسیدگی به مکاتبات اداری

 

نام و نام خانوادگی : خانم فروزان معظمیان

سمت: کارشناس مسوول محوریت آموزش واحد اعتبار بخشی

 تلفن: داخلی 305

 ایمیل:

 شرح وظایف:

  1. نیاز سنجی و تنظیم تقویم آموزشی واحد بصورت تخصصی
  2. برگزاری برنامه های آموزشی اعتباربخشی در قالب
  3. وبینار/سمینار/کارگاه
  4. انجام ارزیابی جامع/ ادواری اعتباربخشی استانی
  5. پیگیری و رسیدگی به مکاتبات اداری


نام و نام خانوادگی :خانم الهام کاشی گرزاده

 سمت:

 تلفن: داخلی 274

 ایمیل:

 شرح وظایف:

  1. انجام بازدیدهای ادواری و جامع اعتباربخشی استانی
  2. بازدید بیمارستان های استان در خصوص استقرار استانداردهای اعتباربخشی
  3. پیگیری و رسیدگی به مکاتبات اداری 
  4. آموزش استانداردهای اعتباربخشی ملی به مراکز

 نام و نام خانوادگی :خانم سمیرا قربانی

 سمت:کارشناس مسئول محوریت مدیریت و رهبری واحد اعتبار بخشی

 تلفن: داخلی 305

 ایمیل:

 شرح وظایف:

  1. جذب و بکارگیری نیروهای مدیریت خدمات بهداشتی درمانی علوم پزشکی
  2. پیگیری و اجرایی شدن بخشنامه و دستورالعمل های ارسالی از وزارت متبوع در حیطه اعتباربخشی بیمارستانی
  3. بازدید بیمارستان های استان در خصوص استقرار استانداردهای اعتباربخشی
  4. انجام ارزیابی ادواری/جامع اعتباربخشی استانی
  5. پیگیری و رسیدگی به مکاتبات اداری

 

اهم وظایف ها و فعالیتها:

  1. برنامه ریزی سالیانه جهت انجام اعتبار بخشی ادواری مراکز و موسسات درمانی تابعه دانشگاه
  2. نظارت بر اجرای صحیح ضوابط و استانداردهای تعیین شده از طریق اعتبار بخشی مداوم مراکز و موسسات
  3. ارتباط و هماهنگی با دفتر اعتبار بخشی موسسات درمانی وزارت متبوع بمنظور اخذ و کسب آخرین دستورالعمل های مربوطه
  4. رسیدگی به شکایات واصله در خصوص اعتبار بخشی بیمارستانها از سوی ارگانهای مختلف
  5. برنامه ریزی جهت آموزش مسئولین مراکز و موسسات درمانی به منظور اجرا و پیاده نمودن ضوابط اعتبار بخش
  6. نظارت بر ارائه طرحهای پیشنهادی و اصلاحی فرم استاندارد اجرایی اعتبار بخشی به دفتر ارزشیابی وزارت متبوع
  7. تهیه و تنظیم گزارش از فعالیتها و نحوه پیشرفت امور و ارائه مشکلات موجود به مقام مافوق
  8. برنامه ریزی جهت آموزش کارشناسان ارزشیابی جهت ارتقاء سطح علمی آنان و همچنین پژوهش در زمینه های مختلف اعتبار بخشی
  9. برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانسها و کارگاههای آموزش علمی و عملی با هدف ارتقاء عملکرد مسئولین واحدهای مختلف بیمارستانی
  10. تحقیق و بررسی،  ایجاد و اصلاح استانداردهای کاربردی در رابطه با اعتبار بخشی بیمارستانها

اهم برنامه ها و فعالیت های جاری:

  1. برنامه استراتژیک و عملیاتی
  2. بازنگری سند راهبردی و برنامه استراتژیک حوزه درمان، درصورت تغییر سیاست های کلان در راستای برنامه توسعه و اسناد بالادستی
  3. هماهنگی و برگزاری جلسات تدوین ، پایش و آسیب شناسی برنامه های استراتژیک و عملیاتی در معاونت
  4. هماهنگی و پی گیری کلیه امور مربوط به برنامه های عملیاتی با حوزه های ستادی وزارت متبوع، ستاد دانشگاه و معاونت / واحد مربوطه در جهت جاری سازی برنامه عملیاتی و نظام پایش آن
  5. جمع آوری و تلفیق برنامه های عملیاتی واحدهای زیر مجموعه جهت تدوین برنامه عملیاتی معاونت
  6. ابلاغ قوانین و مقررات شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در خصوص برنامه ریزی به واحدهای تحت پوشش
  7. پاسخ گوئی و رفع سوالات و مشکلات واحدهای تابعه در خصوص برنامه ریزی عملیاتی
  8. برگزاری منظم جلسات هم اندیشی با مسئولین پایش فعالیتها در خصوص پیشرفت آنها و ارسال صورتجلسات به ستاد برنامه دانشگاه
  9. برگزاری جلسات اموزشی در خصوص تدوین و پایش برنامه عملیاتی برای واحدهای زیر مجموعه معاونت
  10. تهیه و تدوین گزارشهای مرتبط با برنامه راهبردی و عملیاتی
  11. کنترل سامانه پایش از نظر صحت ثبت پیشرفت ، بارگذاری مستندات و ثبت و ثبت دلایل انحراف فعالیتها
  12. اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در تمامی سطوح معاونت در خصوص برنامه عملیاتی
  13. شرکت در جلسات ستاد پایش دانشگاه و ارائه اطلاعات و مستندات مربوطه
  14. برنامه ارتقاء هتلینگ بیمارستانی
  15. هماهنگی و تعامل با رابطین برنامه هتلینگ مراکز و بیمارستانهای تابعه
  16. هماهنگی و پیگیری کلیه امور مربوط به برنامه هتلینگ  با حوزه دفتر فنی معاونت و کمیته فنی دانشگاه جهت اجرای بهینه و پیاده سازی برنامه
  17. ابلاغ قوانین و مقررات، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در خصوص ضوابط و استانداردهای اجرائی هتلینگ به مراکز تابعه
  18. نظارت بر روند اجرا و پیشرفت برنامه هتلینگ در مراکز تابعه و تهیه گزارش مربوطه
  19. همکاری و تعامل مستمر با دبیرخانه تحول نظام سلامت دانشگاه
  20. برنامه ریزی سالیانه جهت انجام اعتبار بخشی ادواری مراکز و بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه
  21. نظارت بر اجرای صحیح ضوابط و استانداردهای تعیین شده از طریق اعتبار بخشی مداوم مراکز و بیمارستانها
  22. ارتباط و هماهنگی با وزارت متبوع به منظور اخذ و کسب آخرین دستورالعمل های مربوطه
  23. ارجاع اعتراضات واصله در خصوص اعتبار بخشی بیمارستانها به وزارت متبوع
  24. برنامه ریزی جهت آموزش مسئولین مراکز و بیمارستانها به منظور اجرا و پیاده نمودن ضوابط اعتبار بخشی
  25. نظارت بر ارائه طرحهای پیشنهادی و اصلاحی فرم استاندارد اجرایی اعتبار بخشی به دفتر اعتباربخشی وزارت متبوع
  26. تهیه و تنظیم گزارش از فعالیت ها و نحوه پیشرفت امور و ارائه مشکلات موجود به مقام مافوق
  27. برنامه ریزی جهت آموزش کارشناسان اعتباربخشی جهت ارتقاء سطح علمی آنان و همچنین پژوهش در زمینه های مختلف اعتبار بخشی
  28. برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانسها و کارگاههای آموزش علمی و عملی برای کارشناسان اعتبار بخشی
  29. تحقیق و بررسی،  ایجاد و اصلاح استانداردهای کاربردی در رابطه با اعتبار بخشی بیمارستانها
  30. برنامه آموزش و توانمند سازی کارکنان
  31. مدیریت آموزش (نیاز سنجی، اجرا، ارزیابی و ارتقاء دانش تخصصی مدیران و کارکنان از طریق آموزشهای حضوری و غیر حضوری)
  32. مشارکت در تهیه، تایید بسته های آموزشی الکترونیکی کارکنان
  33. ابلاغ مجوزهای تایید شده آموزش ضمن خدمت دانشگاه به کلیه واحدهای ستادی و محیطی
  34. تدوین تقویم آموزشی حوزه درمان
  35. اطلاع رسانی دوره های آموزشی به کلیه مراکز تحت پوشش
  36. برگزاری جلسات دوره ای کمیته آموزش ضمن خدمت کارکنان حوزه درمان (بر حسب مورد)
  37. مشارکت فعال در جلسات کمیته آموزش و توانمندسازی معاونت درمان و دانشگاه
  38. ارزیابی و نظارت بر اثربخشی سطح واکنشی(میزان رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزشی برگزار شده)
  39. ارزیابی و نظارت بر اثربخشی سطح یادگیری(پیش آزمون و پس آزمون دوره های آموزشی برگزار شده)
  40. ارزیابی و نظارت بر اجرای فرآیند آموزش کارکنان در واحدهای ستادی و محیطی
  41. جمع بندی عملکرد آموزشی ستادی و محیطی و اعلام به دانشگاه

اهداف اعتبار بخشي:

  1. به رسميت شناختن آن دسته از بيمارستان هايي كه اثبات مي كنند در حال ارزيابي وارتقاء كيفيت و ايمني مراقبت هستند.
  2. بهبود مستمر كيفيت مراقبت سلامت
  3. افزايش اعتماد عمومي به مراقبت سلامت بيمارستان ها

رسالت اداره اعتبار بخشی  :

اداره اعتباربخشي يكي از ادارات تابعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان می باشد كه در جهت ارتقاء كيفيت ارائه خدمات وايمني بيمار براساس دستورالعملهای وزارت متبوع از تمامي بيمارستانهاي تحت پوشش بازديد نموده و پس از ارزيابي، امتيازات کسب شده در محورهای مختلف را ثبت می نمایند. پس از جمع بندی امتیازات توسط وزارت متبوع درجه بيمارستانها مشخص شده و ابلاغ می گردد. همچنین در این راستا آموزش هاي استاندارد هاي اعتبار بخشي  به بيمارستانهاي تابعه ارائه می گردد .

 خط مشی اداره اعتبار بخشی :

اجرای کلیه استانداردهای اعتبار بخشی که ازسوی وزارت متبوع ابلاغ شده است و امتیاز دهی بر اساس سنجه های مربوط به محورهای مختلف اعتبار بخشی.

استراتژی اداره اعتبار بخشی:

  1. بهره گیری از سیستم مدیریت جامع
  2. بهره گیری از کارشناسان مجرب
  3. استفاده از تکنولوژی مناسب جهت امتیازدهی
  4. آموزش نیروی انسانی
  5. رعایت عدالت و موازین اخلاقی در امتیازدهی
  6. برقراری تعامل مناسب با وزارت متبوع در جهت بازنگری و ارتقای استانداردهای اعتبار بخشی
  7. برقراری تعامل با سایر ادارات در معاونت درمان و سایر معاونت های دانشگاه

 شرح وظايف اداره اعتبار بخشي:

  1. محوریت و مدیریت اجرای برنامه ارزیابی اعتبار بخشی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه
  2. مدیریت اطلاعات بیمارستانهای تحت پوشش در سامانه الکترونیک اعتباربخشی وزارت متبوع توسط نماینده رسمی دانشگاه 
  3. مدیریت دسترسی روسای بیمارستانها در سامانه الکترونیک و هماهنگی با نماینده رسمی سامانه الکترونیک دانشگاه
  4. بررسی و تائید سنجه غیر قابل ارزیابی بیمارستهانهای تحت پوشش در مرحله ارزیابی داخلی
  5. بررسی و تائید اعتراض های وارده بیمارستانهای تحت پوشش و ارسال آنها پس از تائید ستاد وزارت از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی 
  6. پایش تمامی مراحل خود ارزیابی ، ارزیابی داخلی و ارزیابی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی 
  7. ارائه مشاوره به تیم ارزیابی منتخب وزارتی در خصوص بیمارستانهای مورد ارزیابی با توجه به سوابق نظارتی و مدیریتی دانشگاه
  8. اجرای فرآیند های آموزشی استانداردهای اعتبار بخشی به مسئولین و کارشناسان بیمارستانهای تحت پوشش و معاونت درمان در غالب کارگاه و سمینار و ....
  9. پاسخگویی به ابهامات و سوالات بیمارستانهای تحت پوشش در مسیر پیاده سازی استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی
  10. انجام بازدیدها وارزیابی های مستمر اعتباربخشی از بیمارستانهای تحت پوشش به منظور شناسایی نقاط قابل ارتقاء و کمک به بیمارستانها به منظور اجرای مناسب استانداردهای اعتباربخشی و اراِئه بازخورد  به بیمارستانها جهت رفع نقاط قابل بهبود
  11. حضور موثر و کارآمد کارشناس اداره اعتبار بخشی بعنوان  نماینده رسمی اداره اعتباربخشی طی مراحل ارزیابی نهایی
  12. مشارکت در تدریس استانداردهای اعتباربخشی در وزارت متبوع (مدرس کشوری)
  13. انجام اعتباربخشی بیمارستانهای خارج استانی ( اعزام ارزیاب ارشد )
  14. مشارکت در تدوین و بازنگری استاندارد های اعتباربخشی در وزارت متبوع (سالیانه)
  15. هماهنگی و تعامل با اداره صدور پروانه ها جهت اعلام شروع به کار و پروانه بهره برداری بیمارستان های جدید التأسیس به منظور لحاظ شدن در فرآیند اعتباربخشی.
  16. هماهنگی و همراهی با بیمارستان های استان جهت انجام ارزیابی داخلی اعتباربخشی و ثبت در سامانه ملی اعتبار بخشی
  17. انجام هماهنگی های اجرایی شامل مکاتبات با بیمه ها و بیمارستانهای تحت پوشش و ارزیابان و تامین وسیله نقلیه و اسکان و ....
  18. تهیه گزارش های عملکردی و تجزیه و تحلیل کارنامه های اعتبار بخشی بیمارستانهای تحت پوشش به منظور ارائه گزارش به معاون محترم درمان و تدوین برنامه های آموزشی اعتباربخشی
  19. حضور در جلسات اجرایی و آموزشی وزارت متبوع و معاونت درمان
  20. بررسی و ارائه پیشنهادات در خصوص بازنگری استاندارهای اعتباربخشی و ارسال پیشنهادات کارشناسان بیمارستانها و کارشناسان اداره اعتباربخشی  وزارت متبوع و پیگیری نتیجه
  21. ارسال دستورالعملها و بخشنامه های مرتبط با اعتباربخشی وزارت متبوع و دانشگاه به بیمارستانهای تحت پوشش
  22. ارسال تصویر گواهینامه های اعتباربخشی به سازمانهای بیمه گر
  23. تحویل اصل گواهینامه اعتباربخشی بیمارستانهای تحت پوشش به نماینده رسمی بیمارستانهای تحت پوشش