رفتن به محتوای اصلی
x

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز ملی جمعیت؛جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود/خدمات ارزان، آسان و کریمانه در حوزه سلامت برای جوانی جمعیت

🔺امروز که پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.

 🔹در آستانه سومین سال اجرای قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر این باور هستیم که تلاش برای حفظ و ارتقا جوانی جمعیت، سیاست حیاتی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پیش روست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اقداماتی از قبیل پوشش بیمه‌ای 90 درصدی درمان ناباروری، پرداخت کارانه پلکانی (رویش) مشاوره فرزندآوری به کلیه ارائه‌دهندگان خدمت و پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین تلاش حداکثری خواهد نمود تا کرامت مادری را ارج نهاد و فرزند‌آوری با خدماتی ارزان، آسان و کریمانه در حوزه سلامت، به کام ملت شریف ایران پیش از پیش شیرین شود. 

🔹ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی جمعیت و با شعار «سهم من از جوانی ایران»، تلاش‌های کنش‌گران حوزه جمعیت و همکاران گرانقدری که در مسیر جوانی جمعیت کشور قدم بر می‌دارند را ارج می‌نهم. 

🔹امید است با تلاش همگانی در اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، این سرمایه بزرگ انسانی حفظ شود تا آینده درخشانی برای ایران عزیز در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.

🌐 Ta.mui.ac.ir