رفتن به محتوای اصلی
x

شرح وظایف تجهیزات پزشکی

شرح وظایف کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان

نام و نام خانوادگی: خانم مهندس سمیه عباسی

مدرک تحصیلی:فوق مهندسی پزشکی

سمت: رییس اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان

ایمیل:

تلفن تماس: 236 

شرح وظایف:

  1. برنامه ریزی  به منظور تهیه و بروز رسانی شناسنامه  و بانک اطلاعاتی کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ای موجود و مورد نیاز به تفکیک مراکز درمانی.
  2. برنامه ریزی به منظور نیاز سنجی منطقی و تعیین اولویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی  سرمایه ای مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی.
  3. برنامه ریزی  به منظور تهیه وبه روز رسانی فهرست کمبودهاو نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای .
  4. برنامه ریزی به منظور تهیه مستندات فنی وبازرگانی مورد نیاز جهت کارشناسی فرایندخرید به لحاظ(کیفیت وقیمت) بویژه درخریدهای متمرکز و برگزاری مناقصات.
  5. برنامه ریزی به منظور برگزاری مستمر کمیته تجهیزات پزشکی به تفکیک در حوزه ستادی ومراکز درمانی.
  6. برنامه ریزی ،تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی ضوابط مدیریت نگهداشت وابلاغ به کلیه مراکز درمانی.

      (سیاستهای کلی نگهداشت در سال شامل برنامه های انجام تعمیرات موردی(CM)، تهیه چک لیستهای نگهداری پیشگیرانه(PM) و برنامه         کنترل کیفی.)

  1. برنامه ریزی  به منظور نحوه تهیه ،جمع آوری و ثبت اطلاعات ومستندات مربوط به هزینه های صورت پذیرفته درحوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای
  2. برنامه ریزی به منظور حمایت از تجهیزات وملزومات پزشکی تولید داخل.
  3. برنامه ریزی جهت انجام بازدیدوبازرسی های دوره ای و موردی به صورت مستمر در چارچوب شرح وظایف ابلاغی ومستندسازی اقدامات انجام شده.
  4. برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز به صورت مستمرجهت کاربران وکارشناسان فنی تجهیزات پزشکی مستقردر ستاد ،مراکز درمانی پرسنل جدیدالورود ،کارآموزان وپرسنل طرحی.وهمچنین بازدید ازنمایشگاه وهمایش های تجهیزات پزشکی.
  5. برنامه ریزی وبرگزاری جلسات مشترک وبه صورت مستمر  بین کارشناسان تجهیزات پزشکی مستقر در حوزه ستادی معاونت درمان ومعاونت غذا ودارو دانشگاه به منظور بهره برداری از توان کارشناسی کلیه همکاران و انجام نظارت وبازدیدهای مشترک وتقسیم بعضی از امورمحوله .
  6. برنامه ریزی به منظور اطمینان از برق سالم در مراکز درمانی با توجه به ضوابط ابلاغی .
  7. برنامه ریزی جهت ارتقاءبرنامه های جاری وبازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیستهای موجود.
  8. نظارت برنحوه اجرای دستورالعمل خرید(تأمین )تجهیزات پزشکی سرمایه ای درکلیه مراکز درمانی  واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
  9. نظارت برنحوه اجرای دستوالعمل مدیریت نگهداشت در کلیه مراکز درمانی  واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
  10. نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای منعقد شده در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای بویژه  قراردادهای سرویس و نگهداری سالیانه وقراردادهای خرید وثبت اقدامات ،،مستندات و هزینه ها صورت پذیرفته واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض از مفاد قراردادهای  مذکور.
  11. نظارت ،جمع آوری و ثبت اطلاعات ومستندات مربوط به هزینه های انجام شده وبه تفکیک در خصوص تعمیرات تجهیزات پزشکی ، قراردادهای سرویس و نگهداری و آزمونهای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی  ازمراکز درمانی.
  12. نظارت برکلیه امور تفویض شده از طرف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به دانشگاهها ، واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
  13. نظارت بر اسقاط(جایگزینی)وجابجایی تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای تجهیزات مشمول سطح بندی و سایر تجهیزات پزشکی  مطابق با ضوابط ابلاغی.
  14. نظارت برصورتحسابهای (فاکتورها وپیش فاکتورهای) صادره از طرف شرکتها در حوزه خرید وخدمات پس از فروش تحهیزات پزشکی سرمایه ای واصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
  15. تهیه گزارشهای تحلیلی درخصوص نظارت و پایش اجرای برنامه جامع نگهداشت ومیزان  اثر بخشی آن بر (کاهش میزان خرابی،کاهش زمان خواب،کاهش هزینه های ،اطمینان ازصحت،دقت،ایمنی وعملکرد تجهیزات پزشکی)
  16. ثبت دقیق و اطلاع رسانی رویدادهای ناخواسته(Adverse Events) و مشکلات کیفی کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی، نظارت و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه مطابق دستورالعملهای ابلاغی
  17.  ابلاغ و آموزش ضوابط،دستورالعملها و بخشنامه های داخلی و بالا دستی توسط مراکز درمانی وحسب موردشرکتها،اصناف وموسسات پزشکی.
  18. تهیه چک لیست های داخلی جهت نظارت بر کلیه مواردی که موضوع آن در شرح وظایف آمده است (در صورت عدم وجود).
  19. بررسی تجهیزات پزشکی مراکز تشخیصی درمانی جدیدالاحداث و یا بخش های جدیدالاحداث برای صدور موافقت اصولی
  20. نظارت و ارائه مشاوره در خصوص چیدمان و مبلمان تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و واحدهای در حال ساخت
  21. ابلاغ ضوابط تجهیز به مراکز تشخیصی درمانی جدیدالتاسیس غیردانشگاهی و ارائه مشاوره های لازم
  22. ارتباط با معاونت درمان وزارت متبوع (ثبت درخواست تجهیزات پزشکی در سامانه داتپا و پیگیری صدور حواله)
  23. رسیدگی به پرونده های شکایت بیماران و همکاری با امور حقوقی در خصوص موارد مرتبط
  24. ارزیابی و صدور مجوزهای جابجایی و یا جایگزینی تجهیزات پزشکی مشمول سطح بندی
  25. نظارت بر خدمات کنترل کیفی مراکز/ موسسات تصویربرداری
  26. نظارت بر عملکرد نحوه خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی
  27. همکاری با مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در خصوص بازدید از مراکز درمانی و جراحی محدود در خصوص ارزیابی حوادث/خطا و خطر/اعتباربخشی و شکایات واصله
  28. همکاری با اداره امور بیماری ها جهت نیازسنجی تجهیزات پزشکی مرتبط از جمله دستگاه های رادیوتراپی، پزشکی هسته ای و دیالیز
  29. همکاری با مدیریت امور آزمایشگاه ها برای نیازسنجی و تجهیز آزمایشگاه های تابعه دانشگاه
  30. همکاری با اداره طرح متخصصین جهت تجهیزات پزشکی مورد نیاز پزشکان و جراحان در مراکز درمانی
  31. همکاری با واحد دندانپزشکی در خصوص پرونده های مرتبط با تجهیزات دندانپزشکی

 

 کارشناس ها:

خانم بصراوی:236