رفتن به محتوای اصلی
x

شرح وظایف مدیریت پرستاری

  

نام و نام خانوادگی: خانم ندا کریمی ،کارشناس ارشد پرستاری (گرایش داخلی ، جراحی )

سمت: مدیر پرستاری دانشگاه،

شماره تماس:03136619661

آدرس پست الکترونیکی:

 knzm6155@gmaik.com

nurs_office@mui.ac.ir

 

شرح وظایف:

حیطه سیاستگذاری

  • سیاستگذاری امور پرستاری در راستای سیاست های کلان وزارت متبوع و اهداف دانشگاه
  • سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری گسترش بهداشت جامعه (مانند مراکز ارائه مراقبت پرستاری در منزل و نظایر آن)
  • سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری سالمندی
  • سیاستگذاری، اجرا و نظارت بر برنامه صدور پروانه صلاحیّت حرفه ای پرستاری

حیطه نیروی انسانی

  • برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی پرستاری در سطح دانشگاه و اتخاذ سیاست های مناسب در تأمین، توزیع، برآورد، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی پرستاری در قالب طرح لایحه پرستاری، استخدام، قرارداد و نظایر آن
  • مدیریت نقل و انتقالات و بازنشستگی نیروی انسانی کادر پرستاری بر اساس قوانین کشوری و دستورالعمل های موجود دانشگاه

حیطه هدایت و رهبری

  • تعیین اهداف، استراتژی ها، برنامه های عملیاتی، تدوین و بازنگری فرآیندهای مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
  • تعیین خط مشی و ارائه راهکار جهت تحقق اهداف کلان مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
  • تشکیل، هدایت و رهبری گروه های کارشناسی بر اساس وظایف و مأموریت های محوله در مدیریت پرستاری دانشگاه
  • هدایت، رهبری و توانمندسازی مدیران پایه (سرپرستاران)، میانی (سوپروایزران) و ارشد پرستاری (مدیران خدمات پرستاری بیمارستان) در امور مربوطه
  • برنامه ریزی و نظارت جهت ارتقاء کیفی و استاندارد سازی مستمر شاخص های ساختاری، فرآیندی و برآیندی خدمات پرستاری در سه سطح پیشگیری، مراقبت و بازتوانی در مراکز تابعه با تأکید بر رعایت حقوق، تأمین ایمنی و حفظ حریم مددجویان
  • برنامه ریزی و نظارت بر ارائه خدمات پرستاری مراکز درمانی تابعه
  • برنامه ریزی، هدایت و رهبری فعالیّت های آموزش و توانمندسازی کادر پرستاری
  • برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و استقرار برنامه آموزش همگانی و بیماران (آموزش سلامت به مددجویان) در مراکز تابعه
  • همکاری در ارزیابی محورهای عملکردی پرستاری واحدها و رتبه بندی بیمارستان های تابعه دانشگاه بر اساس شاخص های اعتباربخشی ملی
  • برنامه ریزی، پیشنهاد، ارائه راهکار و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت تأمین نیازهای رفاهی و انگیزشی شغلی کارکنان پرستاری و رسیدگی به شکایات حرفه ای و اداری کارکنان
  • همکاری در بازنگری و اجرای ضوابط، مقررات و آیین نامه های حرفه ای کادر پرستاری
  • برنامه ریزی، اجرا و پایش دستورالعمل ها و بسته های مراقبتی ابلاغی وزارت متبوع مانند مراقبت موردی، مراقبت در منزل، صلاحیّت حرفه ای، شرح وظایف کادر پرستاری
  • برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و بکارگیری نتایج پژوهش های کاربردی در حیطه پرستاری و تقویت رویکرد مبتنی بر شواهد در ارائه خدمات پرستاری
  • همکاری متقابل با دانشکده پرستاری و مامائی در آموزش دانشجویان پرستاری و کادر پرستاری
  • همکاری متقابل با انجمن های صنفی و علمی پرستاری
  • همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • پیگیری و برگزاری مراسم مختلف نظیر هفته سلامت، روز پرستار، انتخابات صنفی
  • مشارکت در تدوین برنامه مدیریت بحران دانشگاه

حیطه بودجه‌بندی و برآورد مالی

  • مشارکت در تنظیم و اولویت بندی بودجه فعالیّت های مرتبط پرستاری با حضور فعال در کارگروه توزیع درآمد اختصاصی ریاست دانشگاه
  • تعیین خط مشی ها و ارائه راهکار مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات پرستاری در سطح دانشگاه

حیطه کنترل و ارزشیابی

  • نظارت در خصوص تعیین، ابلاغ و اجرای شرح وظایف کارکنان، شرایط احراز، حدود انتظارات و عوامل عملکردی رده های مختلف شغلی پرستاری در تمامی واحدهای مرتبط پرستاری در سطح دانشگاه
  • نظارت بر حسن اجرای قانون بهره وری کادر پرستاری و مامائی
  • نظارت و پایش عملکرد کادر پرستاری بر اساس شرح وظایف ابلاغی
  • نظارت بر ارزشیابی و ارتقاء شغلی کارکنان پرستاری/ پرستاری مامائی با تأکید بر اصول بهره وری و رضایتمندی کارکنان و خط مشی های دانشگاه و قوانین کشوری
  • نظارت بر آموزش، اجرا و پایش برنامه شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین در سطح دانشگاه

مسئولیت ها:

  • اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و دانشگاه
  • مدیریت منابع انسانی کادر پرستاری در سطح دانشگاه
  • مدیریت ارائه خدمات مراقبت پرستاری در سطح مراکز تابعه دانشگاه
  • اطمینان از انطباق عملکردهای مراقبتی کادر پرستاری در مراکز تابعه با استانداردهای مراقبتی و رویکرد مبتنی بر شواهد با تأکید بر حفظ حریم، رعایت حقوق و تأمین ایمنی مددجویان
  • پاسخگویی در خصوص اجرای اعتباربخشی محورهای عملکردی پرستاری در سطح دانشگاه
  • مدیریت آموزش حین خدمت کادر پرستاری
  • مدیریت آموزش سلامت به مددجویان در مراکز تابعه
  • رسیدگی به مطالبات و درخواست های پرسنلی (اداری، حقوقی و مالی) کادر پرستاری
  • مشارکت، پیگیری و اجرای مراسم مختلف نظیر هفته سلامت، روز پرستار، انتخابات صنفی
  • مشارکت در تدوین برنامه مدیریت بحران دانشگاه
  • مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان های تحت پوشش نظیر اعتباربخشی

اختیارات:

  • مشارکت فعّال در انتخاب مدیران ارشد پرستاری مراکز تابعه دولتی
  • تصمیم گیری در خصوص مسیر ارتقاء شغلی، تغییر سمت، نقل و انتقالات و تغییر وضعیت استخدامی کارکنان پرستاری در مراکز تابعه دولتی
  • تصمیم گیری در خصوص تشویق و تنبیه کارکنان پرستاری
  • تعیین سهمیه نیروی انسانی کادر پرستاری (استخدام، طرح نیروی انسانی، قراردادی)
  • مشارکت فعال و ارائه پیشنهاد در کمیته های مرتبط پرستاری در دانشگاه و وزارت متبوع
  • مشارکت فعال در خصوص تعیین تخلفات اداری و فنی کارکنان پرستاری در کمیته های مرتبط دانشگاهی و حرفه ای
  • مشارکت فعال در تعیین میزان بودجه مورد نیاز برنامه های مدیریت پرستاری دانشگاه
  • تصمیم گیری در خصوص آموزش کادر پرستاری

تدوین و بازنگری فرآیندهای مدیریت پرستاری دانشگاه

=======================================================================================

نام و نام خانوادگی: هما سعادت ،کارشناس پرستاری                                                                                                                                     

سمت: کارشناس مدیریت پرستاری دانشگاه

شماره تماس:03136619661 (داخلی 238)

آدرس پست الکترونیکی:

nurs_office@mui.ac.ir  

 

شرح وظایف:

  1. بررسی و شناخت وضعیت کمی و کیفی متقاضیان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان
  2. برآورد نیروی موردنیاز بیمارستانها بر اساس استانداردهای موجود و مقایسه با استاندارد های مطلوب.
  3. برآورد تعداد کادر پرستاری(پرستار-کارشناس اتاق عمل-کارشناس بیهوشی) موردنیاز از طریق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان.
  4. نظارت مستمر بر برنامه های پرستاری و ارزیابی نحوه چیدمان نیروها.
  5.  جمع آوری و آنالیز آمار دموگرافیک کادر پرستاری بیمارستان های دولتی  و خصوصی
  6. نظارت و کنترل بر استقرار مدیریت بحران در گروه پرستاری به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان بحران.
  7. ایجاد بانک اطلاعاتی امکانات رفاهی مراکز دانشگاهی ( پانسیون ها،سرویس ایاب  و ذهاب و مهد کودک ها)
  8. ساماندهی و یکسان سازی لباس کادر پرستاری
  9. پاسخ دهی به مکاتبات مربوط به بازنشستگی، اعمال مدرک تحصیلی و رسیدگی به شکایات پرسنل طرحی

 

 

 

نام و نام خانوادگی: خانم زهرا صابری

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد پرستاری (گرایش مراقبت­های ویژه)

سمت: کارشناس  مدیریت پرستاری دانشگاه 

شماره تماس:03136619661 (داخلی238)

آدرس پست الکترونیکی:

zsaberi08@gmail.com

 nurs_office@mui.ac.ir 

 

شرح وظایف:

1.پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

2.پیگیری اجرای طرح بیمارستان الگو

3.نظارت و پایش داشبورد معاونت پرستاری سامانه MCMC

 

 

 

نام و نام خانوادگی: خانم راضیه استکی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد پرستاری (گرایش آموزش پرستاری)

سمت: کارشناس مدیریت پرستاری دانشگاه و  آموزش بیمار و ارتقاء سلامت و نظام مراقبت مرگ  کودکان 1 تا 59 ماهه

شماره تماس:03136619661 (داخلی231)

آدرس پست الکترونیکی:

raesteki@gmail.com

nurs_office@mui.ac.ir

  

شرح وظایف:

 

  1. استقرار ساختار هماهنگ آموزش بیمار و خانواده در دانشگاه و مراکز تابعه
  2. ارتقاء اثربخشی اجرای برنامه های اختصاصی آموزش بیمار و خانواده
  3. برگزاری دوره های توانمند سازی سوپروایزرهای آموزش سلامت در حیطه آموزش بیمار و خانواده
  4. مشارکت فعال در اجرای برنامه های ملی سلامت
  5. مشارکت فعال در پیشگیری و ارتقاء سلامت و کنترل بیماری های غیر واگیر
  6. پایش مستمر واحدهای آموزش بیمار و ارتقاء سلامت مراکز درمانی و مدیریت نتایج عملکردی در حیطه آموزش بیمار و خانواده
  7. ارتقاء اثربخشی آموزش بیمار وخانواده در فرآیند ترخیص (ترخیص ایمن)
  8. گردآوری و تجزیه و تحلیل شاخص های آموزش بیمار و پرستار پیگیر مراکز درمانی 
  9. نظارت بر مراکز مشاوره پرستاری و ارائه مراقبت در منزل
  10. نظارت بر فعالیّت واحدهای مراقبت در منزل بیمارستانی
  11. گردآوری و تجزیه و تحلیل شاخص های آموزش بیمار مراکز درمانی 
  12. گردآوری و تجزیه و تحلیل شاخص های ملی کیفیت مراقبت پرستاری
  13. بررسی و نظارت بر امور کارشناسان پرستاری رابط زخم در مراکز
  14. نظارت و بازدید مراقبت زخم  از بخش های مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه
  15. پایش برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه داخل بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان­های تحت پوشش دانشگاه
  16.  نظارت و بازدید از بخش­ کودکان مراکز درمانی و بیمارستان­های تحت پوشش دانشگاه
  17. تجزیه، تحلیل و گزارش اطلاعات مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه مراکز درمانی و بیمارستان­های تحت پوشش دانشگاه با هدف کاهش مرگ و میر کودکان
  18. شناسایی عوامل مساعد کننده و قابل مداخله مرگ کودکان با بررسی پرونده و سیر مرگ کودکان و ارائه اقدامات مداخله­ای جهت پیشگیری از مرگ­های مشابه با همکاری اعضاء کمیته مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه

 

 

 

نام و نام خانوادگی: خانم الهام شیروی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد پرستاری (گرایش کودکان)

سمت: کارشناس مدیریت پرستاری دانشگاه و  ارتقاء سلامت نوزادان

شماره تماس:03136619661 (داخلی231)

آدرس پست الکترونیکی:

shiravi.elham@yahoo.com

nurs_office@mui.ac.ir  

 

شرح وظایف:

  1. نظارت و بازدید از بخش های تخصصی و ویژه نوزادان مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه
  2. استاندارد سازی بخش های مراقبت تخصصی و ویژه نوزادان در مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه
  3. تجزیه و تحلیل شاخص های سلامت نوزادان
  4. برگزاری کارگاه های آموزشی منطقه ای و استانی در حوزه سلامت نوزادان
  5. اجرای برنامه نظام مراقبت مرگ پریناتال
  6. اجرای برنامه سطح بندی خدمات مادر و نوزاد
  7. اجرای بسته خدمتی احیاء نوزاد
  8. اجرای بسته خدمتی مراقبت تکاملی نوزاد
  9. اجرای بسته خدمتی مراقبت تسکینی نوزاد
  10. اجرای آیین نامه رتینوپاتی نارسی نوزاد
  11. اجرای برنامه بهبود کیفیت مراقبت ها و پیامدهای نوزادی
  12. پیگیری اجرای مصوبات کمیته های دانشگاهی، درون بخشی و برون بخشی تا حصول نتیجه
  13. صدور پروانه صلاحیّت حرفه­ای پرستاران
  14. برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های تخصصی مورد نیاز به مدیران، سوپروایزرهای بالینی، سرپرستاران و سایر کادر پرستاری در راستای ارتقاء کیفیت مراقبت‌های پرستاری به مددجویان

 

 

 

نام خانوادگی: خانم   تاکی

مدرک تحصیلی: کار شناس ارشد پرستاری

سمت: کارشناس مدیریت پرستاری  دانشگاه

شماره تماس:03136619661 (داخلی205)

آدرس پست الکترونیکی:

nurs_office@mui.ac.ir

شرح وظایف:

1.بررسی درخواست نیروهای انتقالی و مأمور

2.همکاری با معاونت توسعه در خصوص تنظیم ضوابط و مقررات بکارگیری کادر پرستاری از طریق واگذاری به بخش غیر دولتی یا قرارداد موقت با دانشگاه.( شرکتی )

3.اعلام نظر در خصوص قوانین و مقررات کادر پرستاری اعم از بهره مندی از مزایای قانون ارتقاء بهره وری، تغییر عنوان ، اعمال مدرک تحصیلی، ارتقاء سمت، خدمت نیمه وقت، مرخصی بدون حقوق، متقاضیان باز نشستگی و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها و سیاست های ابلاغی از وزارت متبوع

5.همکاری در استخدام و بکار گیری کادر پرستاری، مصاحبه و توزیع نیروهای جدیدالاستخدام

6.نظارت و کنترل بر استقرار مدیریت بحران در گروه پرستاری به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان بحران

7.شرکت در تیم نظارتی و اعتباربخشی مراکز در حیطه مدیریت پرستاری

8.پیگیری و برگزاری مراسم مختلف نظیر هفته سلامت،روز پرستار، انتخابات نظام پرستاری

9.ارتباط و تعامل مناسب با معاونت های مختلف معاونت محترم پرستاری وزارت متبوع و همچنین برنامه عملیاتی

10.رسیدگی به شکایات فنی و اداری کادر پرستاری

11.کارشناسی پیشنهادات کادر پرستاری در سامانه مذکور

 

 

 

نام خانوادگی: خانم   آزاد شهرکی

مدرک تحصیلی: کار شناس پرستاری

سمت: کارشناس مدیریت پرستاری  دانشگاه

شماره تماس:03136619661 (داخلی238)

آدرس پست الکترونیکی:

nurs_office@mui.ac.ir  

 شرح وظایف:


 1. تعیین استاندارد کادر پرستاری، توزیع نیروی انسانی در واحدهای تحت پوشش

2. نظارت بر چیدمان صحیح نیروی انسانی در واحدهای تحت پوشش

3. معرفی دانشجویان پرستاری واجد شرایط جهت کار دانشجویی به مراکز درمانی و بیمارستان­های تحت پوشش دانشگاه

4. اعلام نظر در خصوص قوانین و مقررات کادر پرستاری اعم از بهره مندی از مزایای قانون ارتقاء بهره وری، تغییر عنوان ، 5. اعمال مدرک تحصیلی، ارتقاء سمت، خدمت نیمه وقت، مرخصی بدون حقوق، متقاضیان باز نشستگی و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها و سیاست های ابلاغی از وزارت متبوع

6.همکاری در استخدام و بکار گیری کادر پرستاری، مصاحبه و توزیع نیروهای جدیدالاستخدام

7.شرکت در تیم نظارتی و اعتباربخشی مراکز در حیطه مدیریت پرستاری

8.پیگیری و برگزاری مراسم مختلف نظیر هفته سلامت،روز پرستار، انتخابات نظام پرستاری

9.ارتباط و تعامل مناسب با معاونت های مختلف معاونت محترم پرستاری وزارت متبوع و همچنین برنامه عملیاتی

10.بررسی وضعیت اشتغال به کار نیروی انسانی گروه پرستاری