رفتن به محتوای اصلی
x

بمناسبت هفته ملی جمعیت، نشست خبری مطبوعاتی در دانشگاه برگزار گردید

دوشنبه 24 اردیبهشت ماه، در آستانه شروع هفته ملی جمعیت(30-24 اردیبهشت ماه)، نشست خبری با حضور معاون بهداشتی و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، کارشناسان و مسئولین کمیته های معاونت درمان، بهداشت و جمعی از اصحاب رسانه در سالن شهدای شاهچراغ دانشگاه برگزار گردید.

 دکتر گله داری معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدای سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت در آبان ماه سال 1400 افزود: حدود 90 درصد از مصوبات جلسات قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور ریاست محترم دانشگاه برگزار گردیده، اجرایی و عملیاتی شده است.

 وی یکی از چالش ها و اولویت های کشور را بحث جمعیت عنوان کرد چراکه طبق پیش بینی ها اگر این روند موالید ادامه داشته باشد، در سال 1420 با جمعیت سالمند و رشد منفی جمعیت روبرو خواهیم بود. دکتر گله داری با اشاره به نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مبحث جمعیت در جامعه و افزایش موالید در زنان بالای ۳۵ سال اصفهان در سال گذشته، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که این گروه های سنی زودتر به تغییر رفتار در این زمینه رسیده‌اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ناباروری اولیه و ثانویه یکی از موانع مسیر افزایش جمعیت است که در این خصوص فعالیت‌های ویژه‌ای صورت گرفته و ۶ مرکز دولتی ناباروری در استان اصفهان فعال است که مرکز شهید بهشتی و بیمارستان امین در شهر اصفهان و ۴ مرکز آن در شهرستانهای نجف آباد ، نایین، شهرضا، شاهین شهر فعالیت دارد.

 وی از فعالیت مراکز «نفس»(نجات فرزندان سقطی) با همکاری بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: این مراکز با هدف ارائه مشاوره و کمک به خانواده هایی که به علل مختلف تصمیم به سقط جنین می کنند، ایجاد و فعالیت می نمایند. 

دکتر گله‌داری تصریح کرد: مرکز نفس،(نجات فرد از سقط) با ارائه مشاوره، ۷۰ درصد موفق به انصراف از سقط عمدی در خانواده ها و مادران باردار شده است.

 زهرا جوانمردی مسئول کمیته درمان قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه نیز در این نشست گفت: در سال گذشته میزان مراجعه زوجین به مراکز سطح سه درمان ناباروری در اصفهان افزایش یافته و به بیش از ۳۶ هزار نفر رسید. رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری در استان اصفهان، گفت: 

مراکز سطح ۲ به ارائه خدمات مشاوره ای و سرپایی و مراکز سطح سه به اقدام های تخصصی و فوق تخصصی برای درمان ناباروری می پردازند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال تلاش برای افزایش تعداد ماماها و بهبود این شاخص در استان است، تصریح کرد: ۹۰ ماما در سال گذشته برای طرح نیروی انسانی جذب مراکز تحت پوشش دانشگاه شده اند. 

━━━━━━━⊰🌺⊱━━━━━━

🌐 Ta.mui.ac.ir