رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری دوره آموزشی فرهنگی کرامت مادری در شهرستان قم ویژه ماما مسئولین و کارشناسان مامایی بیمارستانها

دوره آموزشی فرهنگی کرامت مادری ویژه مامامسئولین و کارشناسان مامایی بیمارستانها ‌و معاونت درمان توسط مرکز جوانی جمعیت،سلامت خانواده و مدارس وزارت متبوع از تاریخ 3 ام لغایت 5 بهمن ماه و با تدریس رئیس اداره سلامت مادران وزارت متبوع و کارشناسان ستاد معاونت بهداشت قم و عضو سازمانهای مردم نهاد در شهرستان قم برگزار گردید.

این دوره به صورت 5 کارگاه و با عناوین آموزشی مامایی و قانون جوانی جمعیت – کرامت مادری و مهارتهای ارتباطی – اخلاق در مراقبت و مشارکت تیمی و همکاری مؤثر بین حرفه ای – بررسی ابعاد شرعی، فقهی و قانونی حفظ حیات جنین و همکاری با سازمانهای مردم نهاد – نقش نظام سلامت در جوانی جمعیت برگزار شد.

بیان جمع بندی جلسه :  در این دوره در خصوص نقش ماماها در ارتقاء آگاهی و بينش افراد جامعه در زمینه باروری و تشخیص موارد ناباروری و هدفمند شدن انجام آزمایشات غربالگری جنین مطالب مربوطه ارائه گردید. رئیس اداره سلامت مادران وزارت متبوع به حفظ کرامت مادر باردار و لزوم استفاده از مهارتهاي ارتباطی مؤثر با مادر باردار در زمان مراجعه و بستری در بیمارستان و ضرورت ارائه خدمات مراقبتي به مادران باردار در قالب كار تیمی و همکاری بین حرفه ای تأکید کردند. همچنین در خصوص بحران سالخوردگی جمعیت، فرهنگ سازی فرزند آوری در نظام بهداشت و درمان و چالش های فرزند آوری توضیحات لازم ارائه گردید. عضو سازمانهای مردم نهاد در خصوص فرهنگ سازی و لزوم پیشگیری از سقط عمدی جنین تأکید کرده و در خصوص بررسی ابعاد شرعی، فقهی و قانون حفظ حیات جنین توضیحات لازم را ارائه نمودند.

بیان مصوبات قطعی شده:

نقش مؤثر نظام سلامت در جوانی جمعیت – اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در خصوص مفاد قانون خانواده و جوانی جمعیت