رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید ستاد نوروزی معاونتدرمان،1404/1/5 ✅بیمارستان غرضی

✅بازدید مورخ1404/1/5
✅بیمارستان غرضی
✅کارشناسان : آقای دکتر صمدی، خانم لطفی، خانم اقدامی، خانم رجایی و حسن نژاد
✅ کارشناسان اداره بازرسی خانمها ماهر و علیپور
💠 ستاد نوروزی مرکز تشکیل شده بود و تیم مدیریتی مرکز طبق برنامه حضور داشتند.
💠کمیته بحران و کمیته کنترل عفونت تشکیل شده بود و تمهیدات لازم جهت موارد بحران و فراخوان نیروها در صورت نیاز در نظر گرفته شده بود.
💠عدا تخت مصوب مرکز 256 و تخت فعال 219 تخت و ضریب اشغال تخت حدود 87 درصد می باشد .
💠بخش های داخلی مردان با جراحی مردان و جراحی زنان با اطفال ادغام شده بود.
💠بخش های ویژه و اورژانس با تمام ظرفیت فعال بود.
💠دپوی دارو و تجهیزات و وسایل خفاظت فردی پیش بینی شده بود .
💠بخش های پاراکلینیکی داروخانه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری به صورت شبانه روزی فعال بود.
💠درمانگاه عمومی و تخصصی مرکز فعال بود.
💠برنامه پزشکان آنکال و مقیم تنطیم و پزشکان محترم  در تعیین تکلیف بیماران خضور فعال داشتند.
💠ویزیت روزانه بیماران انجام شده بود.
💠مشاوره بیماران طبق دستورالعمل های مربوطه انجام شده بود 
💠تعیین تکلیف بیماران با حضور مستمر متخصص طب اورژانس زیر 6 ساعت انجام شده بود 
💠به علت تکمیل ظرفیت بخش ها ماندگاری برخی بیماران در اورژانس بیش از 12 ساعت بود .
💠تجهیزات حیاتی اورژانس سالم و آماده بکار بود.
💠آمبولانس های مرکز تحهیز و آماده بکار بود.
💠تریاژ بیماران طبق پروتکل با حضور دو پرستار در واحد تریاز انجام می شد.
💠آمار مراجعین اورژانس و مصدومین در سامانه mcmc‌‌ روزانه ثبت می کردد.
💠 اعزام و انتقال بیماران طبق دستپرالعمل ابلاغی و با هماهنگی ستاد هدایت انجام می شود .
💠 بر اساس دستورالعمل ابلاغی آزمایشگاه مرجع سلامت برنامه شیفت های روزانه تنظیم گردیده و جانشین مسئول فنی (مسئول شیفت تعیین شده) در شیفت حاضر بودند.
💠 فرایند های انجام آزمایش و کنترل کیفیت داخلی در بخش های هماتولوژی، بیوشیمی، هورمون شناسی و میکروب شناسی ارزیابی شد. در خصوص استانداردهای لازم در تفسیر نتایج کنترل کیفیت در بخش بیوشیمی تذکرات لازم داده شد و مستندات کنترل کیفیت در بخش میکروب شناسی مشاهده نشد.
💠فرآیندهای ارجاع، گزارش موارد بحرانی، روند پذیرش و گزارش نتایج اورژانسی، مدیریت موارد عدم انطباق، تامین مواد و کیت های مصرفی و آماده بکار بودن تجهیزات بررسی گردید و مشکل خاصی مشاهده نشد.
💠مشاوره تغذیه بیماران بستری بخش های ویژه با همکاری مسئول بخش بصورت حضوری یا تلفنی پیگیری می گردد. تنظیم برنامه آنکال در ایام تعطیل جهت پوشش بهتر مشاوره های تغذیه پیشنهاد می شود. گاواژ بیماران برای هر نوبت بصورت جداگانه اندازه گیری و به بخش ارسال می گردد. مدیریت خدمات غذایی شامل ارائه دو منوی غذایی به بیمار، محاسبه تابل غذایی و نظارت بر خروجی انبار، تنظیم برنامه شیفت ویژه ماه مبارک و نوروز و… بطور کامل انجام می شود. باتوجه به بازنشستگی مسئول سابق واحد تغذیه و گستردگی شرح وظایف این واحد، حضور، نظارت و پیگیری موارد بهداشتی، تاسیسات و تدارکات توسط مسئولین محترم مربوطه تاکید می گردد.