رفتن به محتوای اصلی
x

​شرح وظایف واحد روابط عمومی

نام و نام خانوادگی: آقای محمد سلطانی

سمت:مسوول روابط عمومی

تلفن داخلی:290

شرح وظایف:

مدیریت رسانه:

• برنامه ریزی، تدوین و هماهنگی برنامه های مصاحبه مسئولان مرکز با رسانه های گروهی متناسب با اولویتها و نیاز افکار عمومی

• ارسال اخبار برای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی

• فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین دستگاه مربوط از طریق برگزاری مصاحبه با رسانه های گروهی و ملاقات عمومی

 • ایجاد هماهنگی با رسانه های جمعی به منظور انجام مصاحبه و شرکت در میزگردها و کنفرانس های خبری مسئولین و مدیران

 • اطلاع رسانی عملکرد سازمان، موفقیت و دستاوردها به مردم و مسئولان منطقه جهت تنویر افکار عمومی

 • اقدام در راستای تنویر افکار عمومی از طریق اطلاع رسانی، ارسال جوابیه، اصلاحیه و تکذیبیه به مطالب مطروحه در رسانه های جمعی

 • ارائه راهکار مناسب برای اجرا و تقویت ارتباط الکترونیکی و بهره گیری بیشتر از سایت مرکز در زمینه ارتباط و انتقال پیام به مخاطبان

 • همکاری با خبرنگاران رسانه های معرفی شده از سوی روابط عمومی دانشگاه در قالب آیین نامه ارتباط با رسانه ها

 • ایفای نقش سخنگوی مرکز به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی جهت اطلاع رسانی به مردم

• ارایه نظرات مشورتی به ریاست در زمینه چگونگی انعکاس اقدامات و فعالیت های مرکز به رسانه ها و مردم

 • بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر اقشار مردم بویژه نخبگان، رسانه ها و دستگاهها از یکسوو مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت

. • انعکاس مشکلات و چالشهای مورد توجه مردم، کارکنان، مسئولین و رسانه ها در محیط به روابط عمومی دانشگاه

 • انتشار عملکرد سازمان در قالب های مناسب برای عرضه در نمایشگاه و سمینارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه

 • مانیتورینگ رسانه ای محتوای رسانه ها ( روزانه و هفتگی)

 • پیگیری اخبار مربوط به واحد و دانشگاه در نشریات و رسانه های دیجیتال و صدا و سیما با هماهنگی مدیر واحد و روابط عمومی دانشگاه

 • پیگیری اخبار کذب و غلط منتشر شده در رسانه و دادن جوابیه در کمتر از ۲۴ ساعت

 • تهیه و انتشار اخبار غیر حوادث و خبرساز در کمتر از ۱۲ ساعت ( جلسات مهم -همایش-مانور- پوشش امداد سلامت - گزارش آمار اقدامات و ماموریتهای انجام شده فصلی) • تهیه وانتشار اخبار ویژه و خبرساز در کمتر از ۶ ساعت

 • برگزاری نشست خبری به صورت فصلی جهت انعکاس عملکرد

 • برگزاری سفرهای مطبوعاتی واعزام خبرنگاران برای بازدید از طرحهای شاخص

 • تهیه و ارسال زیر نویس پیام های مرتبط عملکردی و گزارشی به مطبوعات وصدا وسیما

مستندسازی:

  • تهیه بریده جراید و بولتن خبری در سطح استان

 • تهیه آرشیو فیلم و صدا از اخبار منعکس شده از صدا و سیما

 • تهیه آرشیو فیلم و عکس از جلسات مهم، فعالیت ها، مانور ها و عملکرد

 • انتشار بروشورهای فشرده عملکرد سازمان در اندازه های مناسب برای عرضه در نمایشگاه و سمینارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر اندیشمندان جامعه

 • تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه فصلی سالانه از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارائه به مدیریت

افکارسنجی:

سنجش افکار عمومی درون سازمانی نیروهای ستادی و عملیاتی) به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب در خصوص دستیابی به اهداف و رسالت های سازمانی به مدیریت

. • طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادات کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه مؤثرتر در بهبود جریان امور سازمان

 • بررسی پیشنهادهای دریافتی از سوی کارکنان و ارجاع به بخش های ذیربط

 • پیگیری اجرای نظام پیشنهادات کارکنان

 • نظر سنجی از عموم مردم در خصوص میزان رضایت آنها از خدمات ارائه شده

 • نظرسنجی از مخاطبان در خصوص اقدامات و فعالیت های مرکز

پژوهش و برنامه ریزی:

برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های مرکز به رسانه ها و جامعه

 • تدوین برنامه عملیاتی سالانه در ابتدای هر سال جهت همسو سازی فرآیند ها۔

 • عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خط مشی ها، برنامه ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمایی ها و جلسه ها.

 • نوآوری، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظایف روابط عمومی

. • طراحی و برنامه ریزی برای ارتقاء کلیه اموری منجر به رشد کمی و کیفی ارتباط و همدلی بین سازمان و مردم و دستگاهها و مدیران و کارکنان با یکدیگر

 • نظارت و ارزیابی فعالیتها و اعمال نتایج حاصل بررسی و نقادی سیاست ها اقدامات و برنامه های سازمان از زاویه روابط عمومی و طرح نظریه های اصلاحی پیشنهادی برای ارایه به

• تدوین مقالات علمی و تخصصی در خصوص فعالیت های انجام شده در سازمان

پاسخگویی:

ایجاد و ارتقاء ارتباطات با سازمانها و نهاد های مختلف در محدوده وظایف محوله

 • سنجش افکار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت

 • دریافت عرایض و شکایات و ارجاع آن به واحد های مربوطه • انعکاس راهکار حل مشکلات واحد مربوط ( مردمی ، کارکنان ، مسئولان و ...)

 • پیگیری در تسریع پاسخگویی به شکوائیه های مردمی

 • انجام نظر سنجی و انعکاس نتایج

• ایجاد کانال ارتباط مردمی با سازمان و اخذ نظرات ایشان در جهت اصلاح و بهبود امور

مدیریت رویداد:

مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی سازمان

 • مشارکت در امر پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی سازمان در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه

 • تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی - تبلیغی در ساختمانها و محوطهها.

 • تهیه، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل سازمان

 • تهیه پیام های تبریک، انتصاب وتقدیر برای کارکنان و مسئولان ونیز تهیه هدایا با مناسبت های مختلف جهت توزیع در مسابقات ، اعیاد و تولد ها • تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان

. • پیگیری و مجری کلیه بخشنامه های مربوط به امور فرهنگی و روابط عمومی

امور تشریفاتی:

بزرگداشت ایام مرتبط با مشاغل شغلی از طریق ساخت و پخش کلیپ ، برگزاری مراسم ویژه، نصب بنر و ارسال خبر و نیز تجلیل از پرسنل برتر در هر حیطه

 • پوشش خبری مراسم ها و همایشها از طریق سایت و بنر های مرکز

• اهتمام به نکوداشت مناسبتها و مراسم های مذهبی و ملی

• برگزاری مراسم تقدیر از ارایه دهندگان پیشنهادهای مهم در پایان هر سال

 • ایجاد هماهنگی های لازم بین سایر بخشها و برون سازمانی برای استقبال ، پذیرایی و انجام بازدیدهای رسمی و غیررسمی، جلسات و بدرقه میهمانان داخلی و خارجی

• تدارک تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراکز و مسئولان سازمان و برنامه ریزی، هدایت و اجرای ملاقاتهای عمومی ، کارکنان با مسئولین