رفتن به محتوای اصلی
x

کمیته نظام ارجاع

با توجه به گزارش پایش روند اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع با حضور کارشناسان معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت در مهرماه 1402، کمیته نظام ارجاع در روز چهارشنبه مورخ  دهم آبان ماه 1402 از ساعت 8:30 لغايت 10 صبح در سالن کتابخانه معاونت درمان با حضور صاحبان فرآیند از معاونت بهداشتی و اداره فاوا دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر جنگجو، مدیر  درمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران سه حوزه معاونت درمان، معاونت بهداشت و مدیریت فاوا دانشگاه در خصوص پیاده سازی نظام ارجاع، بر لزوم استقرار و تکمیل کلیه مراحل نظام ارجاع از سطح یک (بهداشت) تا ارسال پسخوراند از سطح دو و سه (درمان) تاکید نمودند.

در ادامه آقای مهندس حمامی، رئیس گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی گزارشی از وضعیت موجود و گزارش پایش اجرای برنامه سلامت خانواده شهری و نظام ارجاع توسط کارشناسان وزارت در مهر ماه 1402، به بیان اقدامات و دستورالعمل های لازم الاجرا در این خصوص اشاره نموده و نحوه و زمان تشکیل کمیته های نظام ارجاع و اعضای کیمته را بیان نمودند.

سپس  خانم مهندس حدادپور، رییس اداره نرم افزار، اطلاع رسانی و پرتال فاوا به نصب و راه اندازی سامانه CIS ماد در 32 مرکز دانشگاهی و ادامه فرآیند نصب در تعداد 5 بیمارستان باقیمانده (الزهرا (س)، فیض، سیدالشهدا (ع)، کودکان امام حسین (ع) و امین) اشاره نموده و مشکلات عدم شناسایی بیماران ارجاعی و عدم اجرایی شدن شیوه نامه ملاک عمل حفاظت مالی بیماران از هزینه های سلامت از طرف سازمان های بیمه گر اشاره نمودند.

در ادامه عملکرد، اقدامات صورت گرفته، چالش­ها و اشکالات موجود در ارجاعات از سطح یک و عدم شناسایی بیماران ارجاعی در سامانه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی و عدم برقراری ارتباط بین سامانه های بهداشت و درمان عنوان گردید.

بیان جمع بندی جلسه :

  • اهمیت استقرار نظام ارجاع به عنوان یک تکلیف ملی
  • شرایط موجود و بررسی چالش ها

لزوم تشکیل جلسات نظام ارجاع به صورت دو هفته یکبار و بررسی روند اجرای برنامه سلامت شهری و نظام ارجاع

بیان مصوبات قطعی شده :

 مقرر گردید کمیته نظام ارجاع به صورت منظم و هر دو هفته یکبار با میزبانی دوره ای معاونت درمان، معاونت بهداشت و اداره فاوا برگزار گردیده و چالش ها و مشکلات با حضور بیمارستان های منتخب بررسی و تصمیم گیری گردد.

🌐Ta.mui.ac.ir