رفتن به محتوای اصلی
x

سامانه الکترونیکی ارجاع بیماران بستری نیازمند به مراقبت در منزل برای اولین بار راه اندازی و اجرا گردید.

سامانه الکترونیکی ارجاع بیماران بستری نیازمند به مراقبت در منزل برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توسط مدیریت پرستاری دانشگاه با همکاری واحد IT معاونت درمان راه اندازی و اجرا گردید.

به منظور ارتقاء فرآیندهای مراقبت در منزل، طراحی و اجرای سامانه الکترونیک یکپارچه جهت ثبت و ارجاع بیماران پس از ترخیص، توسط مدیریت پرستاری دانشگاه صورت گرفت.  در این فرآیند رابط مراقبت در منزل مستقر در بیمارستان پس از آموزش بیماران ارجاع شده از بخشهای بستری، اطلاعات آنان را بر اساس دستور پزشک در سامانه ثبت و به صورت الکترونیک به مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل ارجاع مینماید. مراکز مراقبت در منزل پس از بررسی شرایط بیماران نسبت به پذیرش و ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل اقدام می نمایند. ضمنا پس از ثبت مراقبتهای ارائه شده به بیماران توسط مراکز مشاوره ، امکان دیده بانی و بررسی مراقبتهای انجام شده و رضایت سنجی از بیماران و خانواده ها توسط کارشناس مراقبت در منزل مدیریت پرستاری دانشگاه در سامانه پورتال میسر گردیده است.

یکی دیگر از برنامه های مدیریت پرستاری در سامانه پورتال دانشگاه با عنوان بانک اطلاعاتی مراکز دارای مجوز ثبت اطلاعات مربوط به ساختار، نیروی انسانی، تجهیزات و آموزش در مراکز مشاوره و ارائه مراقبتهای پرستاری در منزل می باشد که این امر با هدف حذف مراکز غیر مجاز میسر گردیده است.