رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری چهاردهمین کمیته درمان و مراقبت جوانی جمعیت

چهاردهمین کمیته درمان و مراقبت قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در روز چهار شنبه مورخ 25/5/1402 در سالن کنفرانس معاونت درمان تشکیل گردید.

در این جلسه در خصوص بند 7 مصوبات شانزدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه مبنی بر بررسی حد نصاب استاندارد آمار زایمان بدون درد نسبت به کل آمار زایمان توسط متخصصین زنان و فرایند پیگیری سقط های غیر قانونی توسط کارگروه سقط جنین مباحث مربوطه مطرح و بحث و تبادل نظر انجام شد.

شایان ذکر است با توجه به ضرورت اجرای بند چ ماده 50 قانون جوانی جمعیت مبنی بر افزایش 5% زایمانهای بدون درد دارویی در مراکز درمانی، در خصوص بررسی موانع انجام زایمان بیدرد دارویی در مراکز آموزشی بحث و تبادل نظر انجام شد و مقرر گردید تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز و موضوع تعرفه و پرداخت های مربوط به زایمان بدون درد بررسی و پیگیری های لازم از مراجع مربوطه صورت پذیرد. با توجه به دستور جلسه دوم با موضوع سقط غیر قانونی جنین مقرر گردید ضمن اطلاع رسانی مفاد قانونی مربوطه در قانون جوانی جمعیت به صاحبان فرآیند، در جلسه ای جداگانه نسبت به تبیین فرایند بررسی و پیگیری موارد انجام سقط غیرقانونی اقدام گردد. 

🌐Ta.mui.ac.ir