رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری دوازدهمین کمیته درمان و مراقبت جوانی جمعیت

دوازدهمین کمیته درمان و مراقبت قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت درروز سه شنبه مورخ 30/3/1402 در سالن کنفرانس معاونت درمان تشکیل گردید.

در این جلسه در خصوص سامانه ملی باروری سالم، تشکیل کارگروه سقط غیر قانونی و زایمان در منزل مباحث مربوطه مطرح گردید. شایان ذکر است با توجه به لزوم اجرای ماده 54 قانون جوانی جمعیت و ثبت اطلاعات غربالگری ناهنجاری جنین در سامانه ملی باروری سالم وزارت بهداشت توسط متخصین زنان و کلیه مراکز تشخیصی و درمانی، در خصوص اجرای برنامه بازآموزی جهت آموزش اندیکاسیون های غربالگری ناهنجاری جنینی و ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه ملی باروری سالم بحث و تبادل نظر انجام شد.

همچنین در خصوص پیشگیری از سقط های غیر قانونی مقرر گردید نسبت به تشکیل جلسات کارگروه بطور منظم با تاکید بر مشخص نمودن فرآیند و نحوه مقابله با سقط های غیر قانونی و بررسی گزارشات دریافتی از سامانه 190 و سایر منابع خبری در خصوص انجام سقط های غیرقانونی اقدام گردد

. در زمینه فرایند زایمان در منزل با توجه به عدم ابلاغ دستورالعمل و پروتکل علمی در این زمینه از سوی وزارت متبوع مقرر گردید برخورد قاطع و قانونی با انجام دهندگان زایمان در منزل انجام شود. در پایان از اعضا کمیته درمان و مراقبت جوانی جمعیت به پاس همکاری با این کمیته با اهدا لوح سپاس تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 🌐Ta.mui.ac.ir