رفتن به محتوای اصلی
x

بررسی امتیازات بیمارستان های دوستدار کودک در ارزیابی سال 1401

اداره مامایی معاونت درمان، در روز دوشنبه مورخ 10 خرداد ماه جلسه ای جهت بررسی امتیازات بیمارستان های دوستدار کودک در ارزیابی سال 1401 با حضور رئیس اداره مامایی، کارشناس سلامت نوزادان اداره مامایی و مدیران و کارشناسان مسئول پایش شیر مادر بیمارستان ها برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشی از امتیازات کسب شده توسط بیمارستانها در هر یک از اقدامات دوستدار کودک، رئیس اداره مامایی در خصوص اهمیت اجرای صحیح اقدامات دوستدار کودک خصوصا با توجه به ابلاغ قانون جوانی جمعیت و همچنین مدت دار بودن لوح بیمارستان دوستدار کودک مطابق با امتیازات کسب شده، توضیحات لازم را ارائه نموده و در خصوص روند انجام ارزیابی و انتظارات از بیمارستانها در زمینه ارتقای خدمات مرتبط با مادران باردار و شیرده و اخد نتایج ممتاز تاکید نمودند.

در ادامه نیز توسط شرکت کنندگان در جلسه در خصوص چالش های موجود در روند پایش و ارزیابی بیمارستان ها و بررسی راهکارهای موجود جهت مرتفع نمودن چالش ها بحث و تبادل نظر انجام شد.

در پایان مقرر گردید :

با توجه به اهمیت ارتقای شاخص های سلامت نوزادان و جوانی جمعیت، بیمارستان ها در اجرای برنامه ملی تغذیه با  شیر مادر و پایش اقدامات ده گانه بیمارستان های دوستدار کودک مشارکت فعال و موثر داشته و اهتمام لازم را به عمل آورند. همچنین نسبت به ارتقای فرآیند آموزش به صاحبان فرآیند در بیمارستانها و بازنگری فرآیند ارزیابی و پایش بیمارستانها با همکاری حوزه معاونت بهداشت استان تصمیمات لازم اخذ شود.

 🌐Ta.mui.ac.ir